Wednesday, April 4, 2012

အေမ့အတြက္ ေဆး

အေမ့ေဆး ကုန္ေနျပီ။
ဖ်တ္ခနဲ ၾကားေယာင္လိုက္ရံုနဲ႕ လက္ထဲက ကိုင္ထားတဲ့ ေဘာပင္ေတာင္ လြတ္က်လုမတတ္ ျဖစ္သြားသည္။ မနက္က ရံုးမလာခင္ ညီမေလးက အေမ့ေဆးကုန္ေနတဲ့ အေၾကာင္း ေျပာတာကို သြားသတိရလိုက္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ သက္ျပင္းတစ္ခ်က္ပဲ ခ်လိုက္ႏိုင္တယ္။ လစာထုတ္ျပီးလို႔ ၅ရက္ပဲ ရွိေသးတယ္ ကၽြန္ေတာ္ ဘယ္လိုမ်က္ႏွာမ်ိဳးနဲ႕ သူေဌးဆီက ေငြေခ်းရမလဲ။ ေခါင္းတစ္ခ်က္ယမ္းျပီး ကၽြန္ေတာ္ ေတြးလက္စ အေတြးေတြကို ေဖ်ာက္ျပီး လခ်ဳပ္ စာရင္းကို အျပီးသတ္ဖို႔ပဲ ၾကိဳးစားလိုက္တယ္။


ကၽြန္ေတာ္တို႔ မိသားစုမွာ အေဖ မရွိေတာ့ကတည္းက အိမ္ရဲ႕ စား၀တ္ေနေရး အားလံုးကို ကၽြန္ေတာ္ပဲ တာ၀န္ယူခဲ့တယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ သံုးႏွစ္ေလာက္ကအထိ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မိသားစု စီးပြားေရးကလည္း အစဥ္ေျပတယ္။ အေမရယ္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေမာင္ႏွမ ႏွစ္ေယာက္ရယ္ ဆိုေတာ့ ကုန္စရာလည္း သိပ္မရွိဘူးေလ။ ညီမေလးကလည္း အိမ္မွာေနရင္းနဲ႕ အိမ္ဆိုင္ကေလးလည္း ဖြင့္တယ္။ အိမ္မွာပဲ ရပ္ကြက္ထဲက ကေလးေတြကို စာျပေပးတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ အေဖတူသားပီပီ အေဖ့လိုပဲ စာရင္းစစ္အေနနဲ႕ေပါ့ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ အေဖ့လို အစိုးရ ၀န္ထမ္းေတာ့မဟုတ္ဘူး company တစ္ခုမွာ လုပ္တယ္။ အေမကေတာ့ ေအးေအးလူလူ ဘုရားတရား ေလးလုပ္လိုက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေမာင္ႏွမ ႏွစ္ေယာက္ကို ဆံုးမစရာရွိ ဆံုးမလုိက္နဲ႕ ကၽြန္ေတာ္ဘ၀ ဒီလုိပဲ တစ္သက္လံုး ေအးျငိမ္းေတာ့မယ္ပဲ ထင္ခဲ့တယ္ေလ။

မႏွစ္က မတ္လပိုင္း ေလာက္မွာထင္တယ္ အဲဒီမွာ ဇာတ္လမ္းက စေတာ့တာေပါ့။ အေမ့ၾကည့္ရတာ တေရွာင္ေရွာင္နဲ႕ ပိန္ပိန္လိုက္လာ သလိုပဲ ထင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေမာင္ႏွမ ႏွစ္ေယာက္ တိုင္ပင္ျပီး အေမ့ကို ေဆးခန္းျပျဖစ္ခဲ့ၾကတယ္။ ေဆးေတြ စစ္ျပီး ရလဒ္ထြက္လာေတာ့ အေမမွာ အသညး္ေရာင္ အသား၀ါ စီပိုး ရွိေနတယ္တဲ့။ ေနာက္ျပီး ႏွလံုးကလည္း မေကာင္းခ်င္ဘူးတဲ့။ ဘ၀ဒဏ္ေတြ ေပါ့ဗ်ာ။ အေဖက စာရင္းစစ္ဆိုေပမယ့္ တစ္ခါမွ အပို၀င္ေငြ ရေလတယ္လို႔ တစ္ခါမွ မရွိခဲ့ဘူး။ ေျပာရရင္ေတာ့ လူမွန္ၾကီးေပါ့။ အစိုးရ ၀န္ထမ္း စာရင္းစစ္ဆိုေတာ့ လစာက မ်ားမ်ားစားစား ဘယ္ရွိပါ့မလဲ။ အေမက ရသေလာက္ လစာ ကေလးနဲ႔ပဲ ေခၽြေခၽြတာတာ နဲ႕ေနခဲ့ရတယ္ေလ။ ခုေတာ့ အသက္လည္း ၾကီးျပီ ဆိုေတာ့ အရင္က ဘ၀အထုအေထာင္းေတြရယ္ ဇရာရယ္က ပူးေပါင္း ႏွိပ္စက္ျပီေပါ့။

အဲဒီလို အေမလည္း က်န္းမာေရး ခ်ိဳ႕တဲ့လာေတာ့ အေမ့ကို ျပဳစုဖို႔ လူလိုတယ္ေလ။ ညီမေလးက အိမ္မွာေနျပီး စာသင္တယ္ အိမ္ဆုိင္ဖြင့္တယ္ ဆိုေပမယ့္လည္း အေမ့ကို ျပဳစုဖို႔ အခ်ိန္ရေအာင္ ဆိုျပီး စာသင္တာကို မလုပ္ဘဲ အိမ္ဆိုင္ပဲ ဖြင့္ေတာ့တယ္။ ကံကဆိုးျပီဆိုရင္ ဆက္တုိက္ပဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အိမ္က အရင္ေခတ္က တိုက္အိမ္ဆိုေတာ့ အႏၱရယ္ရွိ အေဆာက္အအံု ဆိုျပီး သတ္မွတ္ ခံရပါေလေရာ။ အိမ္ကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေျပာင္းေပးရတယ္ေလ။ အရင္က စုေဆာင္းထားတာ မ်ားမ်ားစားစား မရွိတာရယ္ အေမ့ရဲ႕ ေဆးစရိတ္ေတြရယ္နဲ႕ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေျမညီထပ္ကေန ၅ထပ္ကိုေျပာင္းေတာ့ အလိုလိုေနရင္း ဘံုျမင့္ သြားတာေပါ့။ ဒီလိုနဲ႔ပဲ ညီမေလးရဲ႕ အိမ္ဆုိင္လည္း အလိုလိုေနရင္း ျပဳတ္သြားေတာ့တာပဲ။

ခုလည္း ၾကည့္အံုး။ လစာထုတ္ေရာ အိမ္လခဖယ္ အိမ္စရိတ္ဖယ္ ဘာဖယ္ ညာဖယ္နဲ႕ အေမ့အတြက္ ေဆးဖိုးေတာင္ မဖယ္လိုက္မိဘူး။ ညီမေလး မနက္က မ်က္ႏွာငယ္ေလးနဲ႕ ေျပာမွ ေဆးဖိုးကို သတိရေတာ့တယ္။ လစာကလည္း ၾကိဳထုတ္လို႔ မရေသး ေနာက္ျပီး ကုိယ္က စာရင္းစစ္ ေငြကိုင္ ဆိုေတာ့ ကိုယ္ေငြလိုေနတာလည္း သူမ်ားမသိေစခ်င္ဘူးေလ။ စကားပံုေတာင္ ရွိေသး မရွိခိုးႏိုး မလွစုန္းမ်ိဳး ဆိုျပီးေတာ့ေလ။ စာရင္းသာ တြက္ေနရတယ္ စိတ္ကေတာ့ ညေန အျပန္ အေမ့အတြက္ ၀ယ္သြားရမယ့္ ေဆးဖိုးကိုသာ တြက္ေနမိတယ္။

ေမာင္ႏိုင္ေရ ဒီမွာ ၁၀သိန္း ဒီလအတြက္ အေသးသံုးစရိတ္ ကုန္ခါနီးက်ရင္ လာေျပာအံုးေနာ္။

လခ်ဳပ္ စာရင္းကို သူေဌးအခန္းထဲ ကၽြန္ေတာ္ သြားပို႔ျပီး ဒီလအတြက္ ဌာန၏ အေသးသံုးစရိတ္ ကိုပါ တစ္ပါတည္း ေပးလုိုက္သည္။ လက္ထဲကို ေရာက္လာသည့္ ငါးေထာင္တန္ေလးမ်ား ထံမွ ကၽြန္ေတာ္ အၾကည့္ကို မနည္း လႊဲယူလိုက္ ရသည္။ company အတြက္ အေသးသံုးစရိတ္ကို ၁ပတ္ ၁ခါသာ ကၽြန္ေတာ္ စာရင္းျပဖို႔လိုသည္။ ကၽြန္ေတာ္အေတြးထဲ ေနာက္ေျခာက္ရက္မွ စာရင္းတင္ရမွာပါဆိုသည့္ အေတြးက မေခၚဘဲ ေရာက္ေရာက္လာသည္။ အလုပ္စားပြဲ ေရာက္သည့္တိုင္ ကၽြန္ေတာ္ အေတြးမ်ားက ယိမ္းထိုးေနၾကသည္။ အံဆြဲထဲ ပိုက္ဆံေတြ ကၽြန္ေတာ္ ထည့္ျပီး အံဆြဲ ပိတ္ရန္ ျပင္ဆင္စဥ္ လက္ေတြက မသိမသာတုန္ရင္ေနသည္ကို သတိထားမိလိုက္သည္။ ကၽြန္ေတာ္ အံဆြဲကို ပိတ္မည္ျပဳျပီးမွ မပိတ္ဘဲ ျပန္ဖြင့္ၾကည့္မိသည္။ ထို႔ေနာက္ အေပၚဆံုးမွ ငါးေထာင္တန္ တစ္ရြက္ကို ဆြဲထုတ္ျပီး……………………………

အေမ့ေဆး ကုန္ေနတယ္။
တုိက္ေလွကားေပၚသို႔ တက္ခါနီး မနက္က ညီမေလး ေျပာလိုက္သည့္ စကားေလးကို ျပန္ၾကားေယာင္ မိေနျပန္သည္။ သို႔ေသာ္ျငား ကၽြန္ေတာ္စိတ္ေတြသည္ မနက္ကေလာက္ေတာ့ ေလးလံမေနေတာ့။ အေဖသည္ သူတစ္သက္လံုး ခိုး၀ွက္လိမ္ညာျခင္း အလ်ဥ္းမရွိဘဲ မိသားစုအတြက္ ရွာေဖြေကၽြးေမြးခဲ့သည္။ ထို႔အတြက္ အေဖသည္ တစ္သက္လံုး ဂုဏ္ယူခဲ့သည္။ အေမလည္း ထို႔အတူ။ ကၽြန္ေတာ္လည္း အေဖကဲ့သို႔ပင္ ျဖစ္လိုသည္။ ထိုအတြက္ ကၽြန္ေတာ္ ရံုးမွ ငါးေထာင္တန္ေလးကို မယူျဖစ္ခဲ့ပါ။ အံဆြဲကို အေသအခ်ာ ေသာ့ခတ္၍ ေသခ်ာ သိမ္းခဲ့ျပီး တစ္ရြက္တစ္ေလမွ် ကၽြန္ေတာ္ မယူျဖစ္ခဲ့ပါ။ ကၽြန္ေတာ္ ရွိသည့္ ပိုက္ဆံေလးႏွင့္ အေမ့အတြက္ လမ္းထိပ္ ရွမ္းေခါက္ဆြဲဆိုင္မွ ၾကက္ေျခေထာက္ေပါင္း တစ္ပြဲ ၀ယ္ေပးခဲ့သည္။ ညီမေလးကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္ နားလည္ေအာင္ ရွင္းျပရမည္။ သူကၽြန္ေတာ္ကို အျပစ္မတင္ပါေစႏွင့္။ လိမၼာေသာ ညီမေလးလည္း ကၽြန္ေတာ္ကို နားလည္ေပးလိမ့္မယ္ ဟုလည္း ေမွ်ာ္လင့္မိသည္။ သစၥာမွန္လွ်င္ ႏြယ္ျမက္သစ္ပင္သည္ပင္လွ်င္ ေဆးဖက္၀င္ပါသည္ဟု ျမတ္စြာဘုရား ေဟာခဲ့သည္။ ဒီည ကၽြန္ေတာ္၏ ျဖဴစင္မႈ အတြက္ ကၽြန္ေတာ္ သစၥာဆိုပါလွ်င္ ယခု၀ယ္လာေသာ ၾကက္ေျခေထာက္ေပါင္းသည္ အေမ့ေဆး မ၀ယ္ႏိုင္ခင္ ကာလပတ္လံုး ေဆးဖက္၀င္ပါမည္ ဆိုလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္သည္ အတုိင္းမသိပင္ ၀မ္းသာမည္ ျဖစ္ပါေတာ့သည္။

ေမေသာၾကာ
3.2.2012
9:29
အေမွာင္ထဲတြင္ ခံစားေရးဖြဲ႔သည္။



Myanmar IT Blog

No comments:

Post a Comment